Alla inlägg under december 2010

Av Mia - 30 december 2010 12:58

Jadu nu är vi på väg till Särna. Ska fira nyår där med syster. Så nu har vi precis åkt förbi Mora.


det är  skönt att åka bil och kul man hinner se så mycket mer. Fast just nu är det bara snö och träd. men det är fint.

Emil är duktig på att köra med och det var lättare att hitta än vi trot.

 

Massa andra bilister ute som inte tar nån hänsin till andra trafikanter och som inte tänker på väglaget.

 

Är kanon förkyld men det går. sitter och hostar och snyter mig hela tiden.  jobbigt.

 nu är vi tydligen i gåsarv :) hehe

 

 

Av Mia - 28 december 2010 12:59
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mia - 21 december 2010 21:53

Idag så har jag gjort kola. Jag gjorde ett eget recept och det vart faktiskt gott. Blev gräddkola med smak av apelsin och lite kanel. Hade även i några till saker men det är mitt recept. Är ganska stolt över mig själv är bra på att göra egna recept som blir goda  .

 

vi var även och handlade idag både mat och julgran samt massa annat skit   hehe.

 

Så nu står granen i vårt vardagsrum och ser jätte fin ut.

 

Vart även en sväng in på djuraffären, där jag köpte torrfoder till Musse samt ett kattschampo. Musse vart galen i torrfodret, så det måste ju vart gott. Han var inte lika förtjusd över att bli badad med nya shampot. hehe

Men men måste man bli ren så måste man. Desutom var hans hår statiskt och elektriskt så nu vart det mycke bättre.

 

Kram kram

Av Mia - 21 december 2010 00:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mia - 20 december 2010 11:24

Ja då är det snart dags att åka hem, tåget går 13.33 så är hemma i Gävle vid 21 tiden.  Har haft jätte trevligt här nere.  Det är kul att träffa släkt som man inte ser så ofta. Men det ska bli otroligt skönt att komma hem och sova i sin egen säng och desutom få träffa lille musse mus!! Ja jag kallar han mus!!


Ska även ta itur med lite sista minuten julshopping.


Nu är jag bra nervös och hoppas att inget går fel på hemresan. Hoppas även att jag får åka åt rätt håll den här gången.


aja nu ska jag göra klart det sista så vi hörs när jag är hemma igen :P !


Kram kram

Av Mia - 18 december 2010 11:08

 Nu är man framme i HBG men när vi var i lund så vart det strul. Tåg konduktören skulle berätta hur vi skulle göra eftersom tåget var 30 min sent och vi missade tåget till hbg. men han glömde att berätta för oss så där stod vi på lunds tågstation och viste inte hur vi skulle göra eftrsom vårat tåg redan gått.
Det kom in ett tåg som skulle till HBG så vi hoppade på det och som tur va så kollade dom inte biljetter.

 

Nu har man fått en god natts sömn iaf. Och det är jätte skönt att vara framme.

Vi får bara hoppas att tåget hem går i tid och inte är inställt.

 

Just nu är min mage i uppror bror väl på stressen igår och på att jag inte åt ordetligt. den håller på låter högt fast inte som om man är hungrig.  konstigt   aja skriver väl mer sen.  ska vara social så skriver väl på tåget hem eller när vi är hemma igen. Och åter tack till Liza och daniel som har hand om Musse.  Det betyde väldigt mycke för mig att veta att musse är i goda händer och har det bra.


// Mia

Av Mia - 17 december 2010 20:25

 Okej nu börjar det här bli boring.   

 

Fick sms av gumms för ett tag sen på musse och luzen som satt och åt. så Musse verkar iaf ha det bra   

tack för att ni tar hand om honom, det uppskattas verkligen.

 

satt i morse och läste min gamla blogg från lunar med liza. haha säger bara att då var livet som en dokusåpa. den bloggen är från 2004.

 

Och vet ni gubben som satt snett i mot mig nu lämnade kvar massa skrämp och skit. tidningar , kaffemugg, tidningar, skräp bullpapper. och folk ska klaga på oss tonåringar men jag såg dig nog gubbe som sket i att ta reda på efter sig.

 

skönt iaf att jag slapp åka baklänges, emil bytte med mig. Så jag har sovit en bit. men nu är vi iaf snart framme :) i lund sen blire tåg därifrån till HBG.

 

Har nu bestämt att detta ska bli min permanenta blogg. det är ju så mycke roligare här där man kan fixa en massa grejer.

 

Aja hejsvejs i vintervädret.

Av Mia - 17 december 2010 17:03

När vi kom till stockholm så skulle tåget till Lund stanna på samma spår och vi skulle bara få vänta i14 min. Men så var de försenat och vi skulle få vänta 45 min!!! kul, nej skulle inte tro det.  så nu vet vi inte när vi är i lund eller när vi kommer fram till hbg. Därför hatar jag tåg alla dessa förseningar.

 

Var ju i stockholm en stud säger bara fy fan. Alldeles för mycket folk för min smak. blev ju kaos i huvudet.  skulle aldrig i hela mitt liv bo i stocholm av fri vilja.  Så där har ni min åsikt.

 

Men nu sitter jag på tåget igen och gissa vem som är med på tåget?

 

Antar att ni inte gissade rätt,  MAgnus uggla :) han är bara för grym.

 

aja gissa vem som fick åka baklänges igen? joo lilla jag.  Och emil får åka normalt, snart sätter jag mig väl i hans knä :P hehe. han vill ju inte byta plats med mig.  det är så obehaglit att åka baklänges känner mig alldeles konstig i skallen. snurrig och bedövad sen illamående också. jävla skit tåg.....

 

kram kram mia

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards