Alla inlägg under april 2011

Av Mia - 17 april 2011 17:16

Gud vilken härlig helg. Massor av sol, det gillar vi   


I fredags var vi hem till emils mamma. vi åt och hade jätte skoj, sov även över där.

var kul att komma dit och träffa henne, det var ju ett tag sen.


sen i lördags vart det ganska slappt satt i solen på balkongen med musse. Han älskar att vara på balkongen, han stor trivs där. Fast han får bara vara där när jag eller emil är där ute. Då vi inte har satt upp nå nät och han inte har någon sele.

Så i veckan ska vi köpa en sele så att han kan vara ute även om vi går i en stund. självklart kommer man att ha uppsikt endå, men ska mäta så att han inte kan hoppa upp till räcket. för då tar selen slut innan :)


såg även massa avsnitt från serier igår. och vampire diaries är så bra älskar den serien, synd bara att böckerna inte alls är lika bra.


idag så har jag vart duktig och tvättat alla fönster. har även hunnit med att sitta på balkongen en stund. nu blir det bara till att ta det lungt. ska spela lite the sims medeltiden och sen ikväll blir det big brother :P


Ha det gött i vårvädret.

Av Mia - 14 april 2011 22:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mia - 14 april 2011 19:48

      Idag har solen vart framme. Man blir på så bra humör    


Så imorse gick jag och emil på promenad, det var så vart och skönt och fåglarna kvittrade. jätte härligt att bara promenera och njuta av livet och solen.


sen bar det iväg till min morbros jobb där vi bytte däck. Gick riktigt bra faktiskt och så skönt att åka med sommar däck!!


när vi kom hem så var mormor här, alltid kul med lite besök, vi snacka massa och drack kaffe. Och sen hjälpte mormor mig lite på balkongen. Och så vart vi så sugna på blommor och plantera så vi åkte till plantagen och köpte blommor och jord, sen skjutsa vi hem mormor.


Köpte penser och nån annan fin blomma. så nu är allt planterat och klart och konstgräset   ligger på plats. Ser jätte fint och sommrigt ut. Så vi åt middag där ute. Härligt härligt.


nu på kvällningen fick jag ett ryck och börja baka morötts muffins med färskostglasyr alltså typ morotskaka fast mindre  . Tänkte ta med dom imorgon och bjuda på.


Sen i helgen ska jag plantera lite frön så det blir rädisor i sommar och lite fina blommor :).


Bybye

Av Mia - 13 april 2011 14:19

Gud vad skönt att få skriva av sig hehe. näe nu ska jag ringa min morbror för han är bäst i världen.

Av Mia - 12 april 2011 23:29

Ja hänt mycket på senaste tiden. JAg började känna mig bättre men sen vart det så mycket med allt. Så nu är det jobbigt igen. Känns som om allt kommer på en gång. det är aldrig en grej utan flera saker samtidigt.


Men det stösta är väl att det känns som att folk tar mig för givet och att jag kan göra det. men sanningen är att jag orkar inte längre. jag pallar inte att alltid ställa upp eller hjälpa alla längre det tär på mig och det måste finnas nåt kvar av mig till mig själv. så jag orkar ta i tur med mitt.


men ingen tänker på hur jag har det och hur jag mår. HAr bestämt att jag ska skriva ut en lista till alla familjemedlemmar med mina symtom så dom kanske förstår bättre. lägger även ut här på bloggen   


Men det känns som en bra ide just nu iaf. för då kan man förstå att de är fibron och att jag inte är sur när jag inte svarar utan bara borta i skallen.


aja nu ska jag umgås med liza som behöver prata


bye bye

Av Mia - 12 april 2011 23:24

Jag ska skärpa mig. måste bli bättre på det här med bloggandet. jag tycker ju om att skriva. och jag ska försöka börja skriva så mycket som möjligt men det är svårt när man inte kommer ihåg och blir deppig och ibland eller ofta blir det för mycket att göra. det är matlagning, läkarbesök lr förbredelser till läkarbesök, städning, sova, eller så vill man bara vara.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards