Alla inlägg under juni 2013

Av Mia - 26 juni 2013 21:08

Har regnat hela dagen skit trökigt. Jag har vart hemma med lillan för hon är små dålig. Så jag har bakat bröd och städat och dammat till och med planterat en blomma och vattnat alla blommor. sen har jag möblerat i lillans rum och fixat massa.

även tvättat och vikt tvätt. puhh kan jag ju säga kommer kännsas imorgon. men men man lär sig aldrig.
sen tänkte jag cykla och handla lite nu på kvällen när karln var hemma. han fixa min cykel i går så tänkte inviga den.
det sluta med att jag kom ca 300 m anske längre en liten bit iaf och då losssnar mitt bakhjul så att jag vurpa och slog mig och stuka foten och vrika handen. skit kul men karln tycker inte att det var hans fel för däcket satt ju kvar när han prova igår.... ohh arg tjej.

aja så nu sitter jag bara och har trökigt och mer ont.


aja hare bra kram // Mia

Av Mia - 25 juni 2013 09:11

Igår så bakade jag chokladtryffel och de vart riktigt bra och gott. Idag promemera jag ner på kursen i kokhet finväder. Kommer bli asvarmt idag.
Ikväll blire prova nytt recept på chokladtryffel.

Nu kurs och sen lunch och promemad hem

Av Mia - 24 juni 2013 12:04

Haft en underbar midsommar med familjen. traditionellt firande med dans kring stång och god mat.
även haft gräsklippar race där karn och tony ställde upp.
det var jäkligt roligt att se måste jag säga. haha
Så roligt att umgås med min släkt inte ofta man ses så här och måste ju säga att jag har faktist saknat att umgås med alla. men blir lätt så att jag tappar kontakten då jag inte orkar höra av mig eller prata eller besöka folk. Energin jag har går åt till att kliva upp och få vardagen att fungera och få mig själv att må bra. och största energin går ju till alexia.

Alexia skötte sig hyfsat bra i helgen, hon har vart överaktiv som tusan men det är hon ju alltid och lyssnar inte för fem öre. Hon har fått ganska många utbrott som vart jobbiga att hantera. men bara acceptera att hon är som hon är men jag vet inte riktigt hur jag ska hantera henne med hennes utbrott för dom driver mig till vansinne och man orkar bara inte liksom. jobbigt att säga men hon testar verkligen ens tålamod och vissa dagar finns det inge tålamod kvar.

Nu efter helgen när vui sov borta fredag till söndag känns det som fan i kroppen. Herr fibro spökar och jag har ont typ överallt och har mycke fibro dimma. känner mig typ bakis fast jag inte druckit. förstår inte riktigt vitsen med att dricka heller man mår bara piss för mig funkar cola eller alkoholfri cider lika bra det smakar ju också gott. och 2.25 cider är ju skitgott.
aja gick iala fall och träna idag och är stolt över mig själv. kanske inte vart så där super länge men jag tränade iaf och lyssnade på kroppen.  vill ju gå ner i vikt men har insett att det får ta den tid det tar, tänker inte banat men ska införa en hälsosam livstil som JAg MÅR BRA AV. Det innebär promenader,gymma och sluta med socker och godis samt försöka utesluta mjöl. och äta så naturliga produkter som möjligt vill inte ha massa skit i kroppen.
Hoppas även att fibron kommer bli bättre och så småning om minskar jag i vikt också men jag accepterar att det kommer gå sakta. för jag orkar inte hårdträna.

Dessutom är jag rätt så nöjd med mig själv har bara 2 kg kvar till min första målvikt och därefter 10 kg för att vara på min normalvikt. men nöjer mig med att gå ner mina 2 kg och sen 5kg till   

Jag har ju redan börjat må bättre så det är ju på rätt väg..

//Mia

Av Mia - 22 juni 2013 02:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

...

Av Mia - 20 juni 2013 09:43

Idag är en sån här dag som jag inte riktigt orkar men gick ner till kursen.

Och sen blir det bakafrandkchokladtårta och baugetter sen blir det slappa. Ska orka alborga fredag-söndag

Av Mia - 18 juni 2013 10:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

aj

Av Mia - 17 juni 2013 11:32

Har vart och tränat idag. Grymt skönt och orka ca 1 timme idag, det blir bättre och bättre.
Blir även en promenad till söder idag då vi ska se alexias dagis över sommeren. Det är ju hopslagning och då har dom slagit ihop där borta på vallback. Så dumt egentligen för alla har inte bil och bussarna går knas nu. Så då ska jag antigen gå dit som ca tar30 min och sen gå vidare evetuellt tillbaka tilö aberg för sjukgym. Så dumt och regnar det så blire åka här ifrån hoppa av vid kristinaplan och sen gå tilö dagisetvoch sen gå vänta bussen igen. Kommer bli ap jobbigt fattar inte hur dom har tänkt. Alls har inte bil eller råd att åka buss. Hur ska dom som börjar 7 i valbo hinna tex? Det är omöjligt.

Aja sen ska jag till läkarn och få ny kortidonspruta i fingrey som är svullet ocj värker igen. Vill verköigen inte det gör ju apont och känns som fingret ska explodera. Men men måste för att fingret ska fungera.

Kram

Av Mia - 12 juni 2013 16:00

Inte orkat skrivet på länge. Vart fint väder så vart ute och sen.har jag haft mycke fibro så typ.inte orkat.med något alls. Men jag försöker verkligen.

Just nu sitter jag och tittar när alexia leker med vatten ocj ska snart börja med käk.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards