Direktlänk till inlägg 6 maj 2011

mina bästa dikter enligt mig

Av Mia - 6 maj 2011 03:52

Ja som rubriken lyder så kommer mina bästa dikter jag skrivet här.


MINNS DU SYSTER
När vi var små då gjorde vi allt tillsammans
Minns du syster?
Eller har du glömt allt de som brukade vara?!

Minns du tiden då vi fortfarande var en lycklig familj.
Minns du hur nära vi stod varandra eller har du glömt
hur det var förr?

Alla knasiga lekar vi lekte.
Kojorna vi byggde och alla gånger vi klädde ut oss!
Minns du när var påskkärringar och när vi "lussad"
för gammel mormor, när vi båda var lucia.
Eller har du glömt hur roligt vi brukade ha?!

En gång såg vi ut som tvillingar men tiden går och sätter sina spår.
Nu är vi inte längre lika på något vis.
Men syster nog minns du tiden som var?!

LILLA FLICKA

Lilla flicka vad håller du på med?!
tjata toppar och kort kort kjol.
Kajal, mascara och pusch up bh.
Allt för att killarna ska fatta sitt tycke.
Men lilla flicka du är bara ett kött stycke.

Du trodde du skulle bli populär
men killarna slet dig i sär.
Hora blev ditt rykte och nu är du kär.
Lilla flicka du dricker för att dämpa din smärta.
du skär dig och tycker du är tuff
men du är bara luft!


Lilla flicka varför tror du så gott om alla?!
I mörkret du fäller en tår och tror att ingen förstår.
Lilla flicka hur ska det gå!?


HON
Hon vill skrika
Hon vill springa
Hon vill rymma
bort från all den
smärta och förtvivlan
Bort från sorger och hat
Hon vill bort från allt
Hon vill bara försvinna
för ett litet tag
Hon vill inte längre känna
sig förvirad
Hon vill bara gömma sig
En liten stund
Eller en hel evighet
För hon har ingen anning om
vad hon håller på med
Hon är helt förvirrad
Hela världen snurrar
Och hon vill kliva av
Hon vill bara försvinna
Ett kort litet tag..


Ja det är några va mina bästa dikter som jag skrivet   är faktist stol över dom. Kommenter gärna om ni vill!

Kram och godnatt på er.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 26 juli 2013 21:28

Haft en undebar vecka. Mys nåndag tisdag med massa bus. Onsdag var vi ner på stan med lillan var ju sommarkväll så lunchade med carina och lillan fick åka karusell och bara mysa även rida på ponny och klappa på får. Sen på kvällen åkte vi ner för at...

Av Mia - 17 juli 2013 18:54

Idag har jag lunchat med mormor på gävligt gott det var fantastisk god mat det var helt underbart. Och alltid lika roligt att träffa min älskade kära mormor. Sen hämta jag lillan på dagis. Glad ochpigg. Sprang till time gjorde vi och köpte mjölk ...

Av Mia - 17 juli 2013 09:25

Sitter just nu på kursen och dricker en kopp tee med hounung. Har på senaste dagarna börjat lagt om mitt l,iv lite. fortsätter äta LCHF och har lagt in periodisk fasta alltså fastar från 18-19 på kvällen till lunch dagen efter vid 12. det funkar jätt...

...

Av Mia - 15 juli 2013 10:46

Vart förkyld ganska länge. Men kommit igång ordentligt med promenaderna och håller nu på lägger om min livstil det kommer bli svårt och tufft. Vill ha bort allt socker och konstiga ämnen även ta bort ris.pasta mjöl.potatis och sen funderar jag på att...

Av Mia - 26 juni 2013 21:08

Har regnat hela dagen skit trökigt. Jag har vart hemma med lillan för hon är små dålig. Så jag har bakat bröd och städat och dammat till och med planterat en blomma och vattnat alla blommor. sen har jag möblerat i lillans rum och fixat massa. även tv...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards